Psykologisk orienteringstränare

TEDESTRAND COACHING AB
www.psykologiskorientering.se
info@psykologiskorientering.se
073-810 82 35

söndag 16 december 2012

Dödskjutningar i USA bottnar sannolikt i ett havererat psyke!

Det är djupt tragiskt och mycket obehagligt att läsa om dödsskjutningarna i USA. Medkänslan och maktlösheten känns ända in i märgen. Att några människor spårar ur fullständigt kan kännas overkligt men är inte så konstigt med all psykisk sjukdom och annat destruktivt som skapas av olika mönster i familjer och i samhället. 

Om vi då inte har något sätt att lösa dessa psykiska - och andra problem på så blir det statistiskt sannolikt att några kommer att bli fullständigt galna av alla miljoner i dessa svåra tillstånd. Vi har denna galenskap mycket nära oss, tänk på Breivik i Norge förutom att det finns otaliga exempel i världen där samma galna och sjuka beteende upprepat och upprepar sig gång på gång. Vad är det som säger att detta inte kommer att hända i Sverige nästa gång? Vi behöver ta tag många frågor, jag för fram en och det är hur vi löser problem som bottnar i vårt psyke.

Reinfeldt och andra makthavare uttalar sig om medkänsla, sannolikt Göran Hägglund också. När jag skriver till Göran Hägglund och beskriver att jag skapat en metod som sannolikt ger mångdubbelt fler möjlighet att bli fri från psykiska tillstånd, vilket givetvis skulle minska risken för att dessa fullständigt galna och vidriga händelser upprepar sig, så reagerar Göran Hägglund med att låta en av sina brevskrivare vifta bort mig med några meningslösa och dessutom okunniga meningar. Så makthavarna har ett ansvar utöver att ha medkänsla när katastrofer inträffar, makthavare som Göran Hägglund har också ett ansvar att bidra till att undersöka något som visar så stor sannolikhet som det jag uppvisar. Att bara passivt stå och titta på en utveckling som skenar utan att reflektera är en annan typ av "galenskap" som också har destruktiva drivkrafter i botten.

Jag hoppas innerligt att jag slipper kommentarer om att jag agerar i eget intresse och "bara sysslar med reklam", det händer allt för ofta att människor uttrycker sig dumt och plumpt och inte kan se längre än så. Det är lika skadligt som Göran Hägglunds passivitet. Jag har en ambition och det är att nå ut med det jag vet skulle rädda så många fler från mycket svåra livsproblem. Jag har varit i dessa behandlingsmetoder och sett verkningslösheten och det innebär att jag också vet vad jag skapat eftersom detta räddat mig själv från ytterligare galenskap.

Jag kan visa mönster som bekräftar det jag säger. En liten vetenskaplig utvärdering http://tedestrandmetoden.se/media/4faa722fbb1ef.pdf visar trovärdighet och ovanligt snabba processer. Jag har också de senaste två månaderna dokumenterat en typisk behandlingsomgång med den karta jag skapat som bekräftar dessa mycket snabba resultat som också blir varaktiga; http://tedestrand.blogspot.se/2012/12/tredagarsterapi-med-karta-efter-7.html Detta dokument, jag och andra är bevis på det. Trots allt detta så väljer makthavare och andra att vända andra kinden till.

Läs dessa två dokument och dra dina egna slutsatser, vad är det Göran Hägglund viftar bort egentligen?


Anders Tedestrand

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar